Een boek schrijven is één ding. Een succésvol boek schrijven is iets anders, want verreweg de meeste boeken die worden uitgegeven floppen. Daarom was ik ook zo blij met het pakketje dat de PostNL-bezorger gisteren langsbracht.
Wat erin zat? Dit:
Vijf exemplaren van mijn boek Wie noemt zijn kind nou Chardonnay?. En niet zomaar vijf exemplaren, maar de bewijsexemplaren van de tweede druk.
‘Tweede druk februari 2015’ – het voelt als een opluchting. Hoewel Wie noemt zijn kind nou Chardonnay? best veel media-aandacht krijgt en het niet alleen in ‘de betere boekhandel’, maar ook in de AKO en de Bruno ligt, had ik geen idee of het een beetje verkocht of niet. Soms had ik visioenen van mijn boek in grote stapels bij de ramsj…
Maar het verkoopt dus wél. In een dikke drie maanden tijd is de eerste druk zo goed als op.
Ik ben al een tijdje bezig met een opzet voor een tweede boek en dit stimuleert wel om daar serieus mee verder te gaan.
Maar wat zal ik schrijven? Ik heb zelf ideeën genoeg, maar misschien zie ik wel een geweldig onderwerp over het hoofd. Dus zeg het maar: waar zou jij graag over willen lezen in mijn volgende namenboek?